Kreatywność idei testowych - weź udział w badaniu

Kreatywność idei testowych - weź udział w badaniu
Pisaliśmy już, że Adam Roman wystąpi podczas EuroStar 2018. Zapraszamy Was do ankiety, której wyniki mają być podczas tej prezentacji pokazane. Możecie kontrybuować do wystąpienia Adama!

Projektowanie testów nie jest łatwe i często wymaga kreatywności. W związku z badaniami nad kreatywnością testerów, prowadzonymi na Uniwersytecie Jagiellońskim Adam Roman prosi o pomoc i wypełnienie ankiety, w której należy ocenić określone pomysły testowe dla zadanych scenariuszy. Ankietę mogą wypełnić zarówno testerzy jak i kierownicy testów.

Wypełnienie ankiety powinno zająć nie więcej niż 45 minut. Wyniki będą opublikowane również w formie artykułu.

Ankieta jest anonimowa i dostępna pod linkiem: https://goo.gl/forms/QEwZflZokwMIHXv33

Na stronie http://ww2.ii.uj.edu.pl/~roman/OpisProblemow.pdf znajduje się opis dwóch problemów testowych. Przeczytaj je, a następnie zapoznaj się z pomysłami (ideami) testowymi podanymi w kolejnych dwóch sekcjach ankiety (odpowiednio dla Problemu 1 i Problemu 2). Oceń każdą z tych idei w skali 1, 2, 3, 4, gdzie liczba ta oznacza stopień kreatywności danej idei testowej. Przez kreatywność rozumiemy: pomysłowość, nieoczywistość pomysłu, zdolność testu do wykrywania potencjalnych awarii itp. Poniższe pomysły testowe nie są przypadkami testowymi, są jedynie ogólnymi ideami (warunkami testowymi) do sprawdzenia/przetestowania. Nie oceniaj formalnej struktury tych idei, jedynie poziom ich kreatywności, zgodnie z poniższą skalą:

1 = pomysł trywialny, oczywisty, typowy, narzucający się. Raczej każdy tester powinien na niego wpaść. Nie wymaga specjalnej kreatywności ani dużego doświadczenia w testowaniu.

4 = pomysł bardzo ciekawy, nieoczywisty, bardzo kreatywny, sprytny. Większość doświadczonych testerów raczej by na niego nie wpadła. Wymaga niezwykłej kreatywności/pomysłowości i doświadczenia w testowaniu.

 

Spróbujcie!

To powinno Cię zainteresować