Prawa Murphy'ego dla programisty

Prawa Murphy'ego dla programisty
Prawa Murphy'ego w sposób bezbłędny opisują codzienną pracę programisty i problemy, z jakimi przychodzi mu się mierzyć.

Jeśli nie poznałeś jeszcze perspektywy programisty na świat, te kilka reguł pozwolą Ci przybliżyć ten światopogląd.

Prawa programisty:

  • W zespole programistów każdy ma genialny plan rozwiązania problemu. Wszystkie plany się wzajemnie wykluczają i żaden nie prowadzi do poprawnego rozwiązania.
  • Na pierwsze 90% programu potrzeba 10% przeznaczonego na jego realizację czasu.
  • Pozostałe 10% programu wymaga 90% przeznaczonego na jego realizację czasu.
  • Rozpoczynasz zawsze od pozostałych 10%.
  • 10%, od których rozpoczynasz pracę, stanowią te procedury, które w ostatecznym rozrachunku zostaną usunięte na życzenie klienta.
  • Idealny fachowiec wie absolutnie wszystko o niczym.
  • Prawo programistów: Jeśli w danym produkcie wszystko działa poprawnie, to znaczy, iż nie jest on wystarczająco zaawansowany technologicznie.
  • Gdyby budowlańcy tak budowali budynki, jak informatycy piszą swoje programy, to jeden dzięcioł załatwiłby całą cywilizację.
  • Doskonały i nieomylny inżynier to taki, który unika drobnych błędów na drodze do wielkiej katastrofy.
  • Układ zabezpieczający zniszczy układy zabezpieczane.
  • Konieczność znaczących zmian w projekcie jest odwrotnie proporcjonalna do czasu pozostającego do oddania tego projektu.
  • Nie wierz w cuda – zdaj się na nie.

 

Wszystkie cytaty pochodzą z:

http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawo_Murphy%27ego

http://pl.wikiquote.org/wiki/Prawa_Murphy%27ego

 

Historię Praw można przeczytać na Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Murphy%27s_law

 

 

To powinno Cię zainteresować